
Projekt zakłada realizację trzystopniowej ścieżki wsparcia dla każdego uczestnika projektu:
a) ocenia umiejętności,
b) wsparcie edukacyjne,
c) walidacja
ZADANIE 1 - Diagnoza kompetencji 70 uczestników (37K/33M)
cel: określenie poziomu umiejętności podstawowych i potrzeb edukacyjnych uczestników projektu i wsparcie w zakresie postępów ich podnoszenia.
forma: spotkania indywidualne (2h/1os)
ZADANIE 2 - Organizacja zajęć z zakresu podnoszenia umiejętności podstawowych dla 70 uczestników (37K/33M)
cel: nabycie/wzrost umiejętności podstawowych u uczestników projektu.
Zajęcia dla 70 uczestników projektu (każdy uczestnik w zależności od potrzeb będzie mógł skorzystać z mniejszej lub większej ilości szkoleń).
tematyka zajęć:
1. Zajęcia z zakresu podnoszenia umiejętności pisania i czytania
- wypełnianie druków urzędowych takich jak np.: wypełnianie wniosków o wydanie dowodu, meldunku, rejestracja pojazdu, wniosek paszportowy
- instrukcje użytkowania sprzętów takie jak np.: instrukcje obsługi sprzętów RTV, AGD, instrukcji umieszczonych na tekstyliach, instrukcje montażu
- regulaminy, zwroty, reklamacje tj.np.: regulaminy i zakupy w sklepach, warunki oraz formularze dokonywania zwrotów, sposoby składania reklamacji, wypełnianie formularzy
- pisma urzędowe - tworzenie pism urzędowych do instytucji takich jak np.: ZUS, US oraz wyszukiwanie i rozumienie informacji zawartych w pismach urzędowych.
2. Zajęcia z zakresu rozumowania matematycznego
- mądre planowanie budżetu remontowego tj.: mierzenie pomieszczeń, kalkulowanie potrzebnych materiałów, porównywanie cen produktów
- planów budżetu domowego tj.: koszty stałe, koszty zmienne, szukanie oszczędności
- budżet imprez okolicznościowych tj.: kalkulacja kosztów dużych imprez okolicznościowych takich jak np. jubileusze, wesela, pogrzeby
- kalkulowanie wypoczynku tj.: porównywanie ofert, samodzielna organizacja wypoczynku, kalkulacja kosztów np.: lotów/paliwa, zakwaterowanie, wyżywienia, atrakcji
- ekonomiczne zakupy tj.: promocje, porównywanie cen, karty lojalnościowe
3. Zajęcia z zakresu umiejętności cyfrowych
- ABC komputera - wykorzystanie komputera, rodzaje plików, przeglądarki internetowe, zakładanie e-maila, social media, użyteczne aplikacje, skróty klawiszowe
- E-urząd - zakładanie profilu zaufanego, platforma IKP, E-urząd skarbowy, PUE_ZUS
- e-edukacja - podnoszenie kompetencji i kwalifikacji za pomocą darmowych platform i aplikacji, Akademia PARP, BUR, wykorzystanie aplikacji m.in. YouTube
- Microsoft Office Word i Excel w pigułce - zbiór najważniejszych sposobów wykorzystania pakietu Word I Excelk. Pisanie i edycja prostych dokumentów, formuły tablicowe, wyszukiwanie danych, przydatność obydwu pakietów w życiu codziennym
- tożsamość cyfrowa - rodzaje serwisów do obsługi poczty internetowej, zakładanie poczty, płatności online, zakupy w sieci, portale informacyjne
Czas trwania od 10h do 25h
ZADANIE 3 - Weryfikacja kompetencji 70 osób (37K/33M)
cel: weryfikacja nabycia kompetencji u 70 uczestników projektu w wyniku udziału w zajęciach oferowanych w projekcie.
Proces walidacji nabytych umiejętności nastąpi przy wsparciu osoby dokonującej walidacji (spotkanie średnio 3 godziny na uczestnika projektu).
Zakładamy, że w ramach projektu 80% uczestników poszczególnych zajęć nabędzie kompetencje.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie