fbpx

lubuskie-zadania

Projekt zakłada realizację trzystopniowej ścieżki wsparcia dla każdego uczestnika projektu:

a) ocenia umiejętności,

b) wsparcie edukacyjne,

c) walidacja

ZADANIE 1 - Diagnoza kompetencji 70 uczestników (37K/33M)

cel: określenie poziomu umiejętności podstawowych i potrzeb edukacyjnych uczestników projektu i wsparcie w zakresie postępów ich podnoszenia.

forma: spotkania indywidualne (2h/1os)

ZADANIE 2 - Organizacja zajęć z zakresu podnoszenia umiejętności podstawowych dla 70 uczestników (37K/33M)

cel: nabycie/wzrost umiejętności podstawowych u uczestników projektu.

Zajęcia dla 70 uczestników projektu (każdy uczestnik w zależności od potrzeb będzie mógł skorzystać z mniejszej lub większej ilości szkoleń).

tematyka zajęć:

1. Zajęcia z zakresu podnoszenia umiejętności pisania i czytania

  • wypełnianie druków urzędowych takich jak np.: wypełnianie wniosków o wydanie dowodu, meldunku, rejestracja pojazdu, wniosek paszportowy
  • instrukcje użytkowania sprzętów takie jak np.:  instrukcje obsługi sprzętów RTV, AGD, instrukcji umieszczonych na tekstyliach, instrukcje montażu
  • regulaminy, zwroty, reklamacje tj.np.: regulaminy i zakupy w sklepach, warunki oraz formularze dokonywania zwrotów, sposoby składania reklamacji, wypełnianie formularzy
  • pisma urzędowe - tworzenie pism urzędowych do instytucji takich jak np.: ZUS, US oraz wyszukiwanie i rozumienie informacji zawartych w pismach urzędowych.

2. Zajęcia z zakresu rozumowania matematycznego

  • mądre planowanie budżetu remontowego tj.: mierzenie pomieszczeń, kalkulowanie potrzebnych materiałów, porównywanie cen produktów
  • planów budżetu domowego tj.: koszty stałe, koszty zmienne, szukanie oszczędności
  • budżet imprez okolicznościowych tj.: kalkulacja kosztów dużych imprez okolicznościowych takich jak np. jubileusze, wesela, pogrzeby
  • kalkulowanie wypoczynku tj.: porównywanie ofert, samodzielna organizacja wypoczynku, kalkulacja kosztów np.: lotów/paliwa, zakwaterowanie, wyżywienia, atrakcji
  • ekonomiczne zakupy tj.: promocje, porównywanie cen, karty lojalnościowe

 

3. Zajęcia z zakresu umiejętności cyfrowych

  • ABC komputera - wykorzystanie komputera, rodzaje plików, przeglądarki internetowe, zakładanie e-maila, social media, użyteczne aplikacje, skróty klawiszowe
  • E-urząd - zakładanie profilu zaufanego, platforma IKP, E-urząd skarbowy, PUE_ZUS
  • e-edukacja - podnoszenie kompetencji i kwalifikacji za pomocą darmowych platform i aplikacji, Akademia PARP, BUR, wykorzystanie aplikacji m.in. YouTube
  • Microsoft Office Word i Excel w pigułce - zbiór najważniejszych sposobów wykorzystania pakietu Word I Excelk. Pisanie i edycja prostych dokumentów, formuły tablicowe, wyszukiwanie danych, przydatność obydwu pakietów w życiu codziennym
  • tożsamość cyfrowa - rodzaje serwisów do obsługi poczty internetowej, zakładanie poczty, płatności online, zakupy w sieci, portale informacyjne

 

Czas trwania od 10h do 25h

ZADANIE 3 - Weryfikacja kompetencji 70 osób (37K/33M)

cel: weryfikacja nabycia kompetencji u 70 uczestników projektu w wyniku udziału w zajęciach oferowanych w projekcie.

Proces walidacji nabytych umiejętności nastąpi przy wsparciu osoby dokonującej walidacji (spotkanie średnio 3 godziny na uczestnika projektu).

Zakładamy, że w ramach projektu 80% uczestników poszczególnych zajęć nabędzie kompetencje.

 

#FunduszeUE   #FunduszeEuropejskie