fbpx

Akademia Umiejętności Podstawowych

Akademia Umiejętności Podstawowych - mazowieckie

 

Tytuł projektu: Akademia Umiejętności Podstawowych

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze dla Mazowsza 2021-2027

wartość projektu: 396 750,00zł

dofinansowanie: 376 912,50zł

cel projektu: Podniesienie umiejętności/kompetencji podstawowych oraz kompetencji osobistych i społecznych przez minimum 62 osoby (33K/29M) spośród 73 (38K/34M) osób dorosłych (powyżej 18 r. ż.) o niskich umiejętnościach podstawowych odpowiadających poziomowi nie wyższemu niż 4 poziomu Europejskiej Rady Kwalifikacji (ERK) zamieszkałych  w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, na terenie Gm. Brudzeń Duży, Gm. Gąbin, Gm. Gostynin, Gm. miejskiej Gostynin, Gm. Łąck, Gm. Nowy Duninów, Gm. Pacyna, Gm. Sanniki, Gm. Słubice, Gm. Stara Biała, Gm. Szczawin Kościelny, GM. Bielsk, Gm. Bodzanów, Gm. Bulkowo, Gm. Drobin, Gm. Mała Wieś, Gm. Radzanowo, Gm. Słupno, Gm. Wyszogród, Gm. Brochów oraz Gm. Młodzieszyn na terenie województwa mazowieckiego, które z własnej inicjatywy chcą podnosić swoje umiejętności/kompetencje poza Bazą Usług Rozwojowych poprzez realizację 3 stopniowej ścieżki wsparcia w terminie 01.09.2025r. - 31.08.2026r.

cele szczegółowe:

  1. Zwiększenie poziomu poziomu motywacji do rozwoju  umiejętności/kompetencji wśród 72 (38K/34M) osób dorosłych (powyżej 18 r. ż.) dzięki wdrożeniu działań związanych z dotarciem do grupy docelowej oraz zmotywowania jej do skorzystania z pomocy w okresie do 08.2026r.
  2. Zwiększenie poziomu świadomości o posiadanych umiejętnościach/kompetencjach i potrzeb w zakresie ich poprawy 72 (38K/34M) osób dorosłych (powyżej 18 r. ż.) dzięki opracowaniu diagnozy kompetencji z wykorzystaniem Bilansu Kompetencji w okresie do 12.2025r.
  3. Rozwinięcie kompetencji społecznych i osobistych 72 (38K/34M) osób dorosłych (powyżej 18 r. ż.) dzięki udziałowi w zajęciach prowadzących do ich nabycia/podniesienia w okresie do do 08.2026r.

grupa docelowa:  72 (38K/34M) osoby dorosłe (powyżej 18 r. ż.), które bez względu na wykształcenie oraz status zatrudnienia posiadają umiejętności podstawowe cyfrowe odpowiadające poziomowi nie wyższemu niż 4 poziomu Europejskiej Rady Kwalifikacji (ERK) chcących z własnej inicjatywy podnosić umiejętności/kompetencje poza Bazą Usług Rozwojowych zamieszkałe w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, na terenie Gm. Brudzeń Duży, Gm. Gąbin, Gm. Gostynin, Gm. miejskiej Gostynin, Gm. Łąck, Gm. Nowy Duninów, Gm. Pacyna, Gm. Sanniki, Gm. Słubice, Gm. Stara Biała, Gm. Szczawin Kościelny, GM. Bielsk, Gm. Bodzanów, Gm. Bulkowo, Gm. Drobin, Gm. Mała Wieś, Gm. Radzanowo, Gm. Słupno, Gm. Wyszogród, Gm. Brochów oraz Gm. Młodzieszyn na terenie województwa mazowieckiego, w tym: 9 (5K/4M) osoby z niepełnosprawnością to osoby z lekkim i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności ( w tym osoby z niepełnosprawnością ruchową)

PRZEDMIOT PROJEKTU, JEGO ZAKRES ORAZ GŁÓWNE ZAŁOŻENIA

Typ projektu: Wsparcie dla osób o niskich umiejętnościach lub kompetencjach (w tym cyfrowych) realizowane poza systemem BUR i PFS, umożliwiające wdrażanie Upskilling pathways.

Zakres wsparcia: 

  • działania wspierające nabycie umiejętności podstawowych lub osiągnięcie szerszego zestawu umiejętności, wiedzy i kompetencji odpowiednich dla rynku pracy i aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie w oparciu o zalecenia 2006/962/WE w sprawie kluczowych kompetencji w procesie uczenia się przez całe życie poprzez postępy w kierunku kwalifikacji na poz. 3 lub 4 ERK.
  • trzystopniowa ścieżka wsparcia dla każdego uczestnika (proces mający na celu wsparcie dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych) obejmująca: ocenę umiejętności (przejście oceny np. audytu umiejętności w celu określenia posiadanych umiejętności i potrzeb w zakresie ich poprawy w tym z wykorzystaniem modelu Bilansu Kompetencji; wsparcie edukacyjne (skorzystanie z dopasowanej i elastycznej oferty uczenia się zgodnie z wynikami audytu umiejętności); walidację (przystąpienie do walidacji nabytych umiejętności podstawowych, w tym zachęcenia do założenia"Mojego portfolio" lub konta Europass);
  • działania związane z dotarciem do grupy docelowej oraz zmotywowanie jej do skorzystania z pomocy jako element uzupełniający ofertę uczenia się.

GŁÓWNE DZIAŁANIA/ZADANIA:

  • Diagnoza umiejętności/kompetencji;
  • Doradztwo/mentoring;
  • Zajęcia z zakresu podnoszenia umiejętności podstawowych oraz rozwijanie kompetencji osobistych i społecznych wraz z weryfikacją nabytych umiejętności/kompetencji.

Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego Programu Regionalnego Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027, tj.: "Wspieranie uczenia się przez całe życie, w szczególnie elastycznych możliwościach podnoszenia i zmian kwalifikacji dla wszystkich z uwzględnieniem umiejętności w zakresie przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych, lepsze przewidywanie zmian i zapotrzebowania na nowe umiejętności na podstawie rynku pracy, ułatwianie zmian ścieżki kariery zawodowej i wspieraniu mobilności zawodowej" dzięki objęciu wsparciem 72 (38K/34M) osób dorosłych (powyżej 18 r. ż.) o niskich umiejętnościach podstawowych odpowiadających poziomowi nie wyższemu niż 4 poziomowi Europejskiej Ramy Kwalifikacji (ERK) wsparciem dostosowanym do ich indywidualnych potrzeb stwierdzonych podczas diagnozy posiadanych umiejętności/kompetencji, co doprowadzi do nabycia nowych umiejętności/kompetencji lub zwiększenia posiadanych umiejętności/kompetencji,a w konsekwencji może również wpłynąć na zwiększenie możliwości ich zatrudnienia bądź utrzymania zatrudnienia, uzyskanie awansu zawodowego. W ramach projektu uczestnicy wezmą również udział w zajęciach rozwijających kompetencje społeczne i osobiste.

 

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

szkolenia:

  1. Zajęcia z zakresu umiejętności cyfrowych wraz z walidacją (18 godzin szkoleniowych + 2 godziny walidacji dla każdego modułu szkoleniowego)
  • ABC komputera i smartfona
  • E-pacjent
  • Podstawy Pakietu Office Word i Excel
  • E-urząd
  • Bezpieczeństwo w sieci
  • E-edukacja
  1. Zajęcia z zakresu umiejętności społecznych (10 godzin szkoleniowych + 1 godzina walidacji dla każdego modułu szkoleniowego)
  • Zdolność do adaptacji i elastyczności w zmieniającym się otoczeniu
  • Odporność psychiczna - umiejętność radzenia sobie ze stresem i wyzwaniami
  • Uczenie się przez całe życie - motywacja do podnoszenia kwalifikacji
  • Inteligencja emocjonalna - umiejętność rozpoznawania emocji i efektywnej komunikacji
  • Umiejętność współpracy - efektywne działanie w zespole
  • Przedsiębiorczość - inicjowanie działalności biznesowej i podejmowanie odpowiedzialności

DOKUMENTY REKRUTACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:

regulamin rekrutacji (word) (pdf)

bieżący harmonogram wsparcia

ORGANIZATOR/BIURO PROJEKTU:

ENGLISH LANGUAGE SCHOOL s.c.

ul. Piaskowa 3c

65-204 Zielona Góra

tel.: 68 325 44 01 / tel: 663 778 001